Estas ilhas remotas eram dos sítios que estávamos mais entusiasmados para visitar na Índia. Só conhecíamos 2 ou 3 indianos que lá tinham estado; de resto, eram um completo mistério. Aqui vai um resumo dos nossos 7 dias neste pequeno paraíso:

Água azul turquesa, recifes de coral, vastos mangais, aves únicas, a melhor praia da Ásia, dezenas de sunset points cheios de indianos, indígenas tribais à espera de passar a estrada invadida pelas hordes de táxis dos turistas, ruínas de uma colónia inglesa, acordar às 4 da manhã todos os dias, jantar caseiro todos os dias, Diwali sem luz mas com muitos foguetes e alegria. Obrigada Jawahar, Malini e Lakshita por toda a ajuda e refeições deliciosas! Esperamos voltar para descobrir os recantos secretos destas ilhas.

——————————————————————————————————————————

These remote islands were some of the places we were most excited to visit in India. We only knew 2 or 3 Indians who had been there; otherwise, they were a complete mystery. Here's a summary of our 7 days in this little paradise:

Turquoise blue water, coral reefs, vast mangroves, unique birds, the best beach in Asia, dozens of sunset points full of Indians, tribal indigenous people waiting to cross the jungle road invaded by hordes of tourist taxis, ruins of an English colony, waking up at 4 am every day, homemade dinners every day, Diwali without lights but with lots of fireworks and joy. Thank you Jawahar, Malini and Lakshita for all your help and delicious meals! We hope to return to discover the secret corners of these islands.